Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2018

Η αναχώρησή της

(Αναχώρηση)

Σύνθεση:Γιάννης Σπανός
Στίχοι:Γεώργιος Ζαλοκώστας
Ερμηνεία:Μιχάλης Βιολάρης
Δίσκος:ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ Β΄
Κυκλοφορία:1968

Στίχοι

Ξυπνώ και μου 'παν έφυγεν η κόρη π' αγαπούσα
και κατεβαίνω στο γιαλό,
τη θάλασσα παρακαλώ
την πικροκυματούσα.

– Εγώ τα πρωτοδέχτηκα τ' αφράτα της τα κάλη,
μου είπε ένα κύμα, και γι' αυτό
με πόθο και με γογγυτό
φιλώ το περιγιάλι.

– Τα μάτια της, ερώτησα, μην ήταν δακρυσμένα;
Έν' άλλο κύμα μου μιλεί:
– Σαν το χαρούμενο πουλί,
που πήγαινε στα ξένα.

Το τρίτο κύμα ερώτησα εμέ γιατί ν' αφήσει
να κλαίω και να λαχταρώ;
Περνάει το κύμα το σκληρό
χωρίς να μου μιλήσει.

Πληροφορίες

Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45στρ.

Το ποίημα μελοποίησε επίσης ο Χρήστος Τσιαμούλης το 1996. Υπάρχει στον δίσκο «ΑΥΡΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ» με τη φωνή της Καίτης Κουλλιά, ενώ την επόμενη χρονιά το ερμήνευσε και ο ίδιος στον δίσκο του «ΜΟΝΑΧΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΩ».

Την ίδια εποχή μελοποίησε το ποίημα και ο Μανώλης Θεοχαράκης, στον δίσκο «ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕ Ο ΝΟΤΙΑΣ».

Εκτός από τον Βιολάρη, οι υπόλοιποι στο τέλος του τρίτου κουπλέ λένε το σωστό "σαν το χαρούμενο πουλί / επήγαινε στα ξένα". Από την άλλη, ο Θεοχαράκης στο πρώτο κουπλέ δεν αρχίζει με το "Ξυπνώ", αλλά με κάποια άλλη λέξη που δεν την καταλαβαίνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου