Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019

Σε παλιό συμφοιτητή

(Γράμμα σε παλιό συμφοιτητή)

Σύνθεση:Λένα Πλάτωνος
Στίχοι:Κώστας Καρυωτάκης
Ερμηνεία:Σαβίννα Γιαννάτου
Δίσκος:ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ: 13 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Κυκλοφορία:1982

Στίχοι

Φίλε, η καρδιά μου τώρα σαν να εγέρασε
Τελείωσε η ζωή μου της Αθήνας,
που όμοια γλυκά και με το γλέντι επέρασε
και με την πίκρα κάποτε της πείνας.

Δε θά 'ρθω πια στον τόπο που πατρίδα μου
τον έδωκε το γιόρτασμα της νιότης,
παρά περαστικός, με την ελπίδα μου,
με τ' όνειρο που εσβήστη, ταξιδιώτης.

Προσκυνητής θα πάω κατά το σπίτι σου
και θα μου πουν δεν ξέρουνε τι εγίνης.
Μ' άλλον μαζί θα ιδώ την Αφροδίτη σου
κι άλλοι το σπίτι θα 'χουν της Ειρήνης.

Θα πάω προς την ταβέρνα, το σαμιώτικο
που επίναμε για να ξαναζητήσω.
Θα λείπεις, το κρασί τους θα 'ναι αλλιώτικο,
όμως εγώ θα πιω και θα μεθύσω.

Θ' ανέβω τραγουδώντας και τρεκλίζοντας
στο Ζάππειο που ετραβούσαμεν αντάμα.
Τριγύρω θα 'ναι ωραία πλατύς ο ορίζοντας,
και θα 'ναι το τραγούδι μου σαν κλάμα.

Πληροφορίες

Από την ποιητική συλλογή του Καρυωτάκη «Νηπενθή» (1921).

Μετά τη Λένα Πλάτωνος, το ποίημα μελοποιήθηκε άλλες δυο φορές: Το 1996 από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, στον δίσκο του «ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ», με την Ελευθερία Αρβανιτάκη και το 2004 από τον Χάρη Παπαδόπουλο, για τη φωνή του Βασίλη Λέκκα. Υπάρχει στον δίσκο του δεύτερου «ΟΡΘΙΟΙ» και είναι με τίτλο «Γράμμα σε παλιό συμφοιτητή».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου