Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019

Δεν τραγουδώ παρά γιατί μ' αγάπησες

Σύνθεση:Δημήτρης Παπαδημητρίου
Στίχοι:Μαρία Πολυδούρη
Ερμηνεία:Ελευθερία Αρβανιτάκη
Δίσκος:ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ
Κυκλοφορία:1996

Στίχοι

Δεν τραγουδώ παρά γιατί μ' αγάπησες
σε περασμένα χρόνια.
Και σε ήλιο, σε καλοκαιριού προμάντεμα
και σε βροχή, σε χιόνια.
Δεν τραγουδώ παρά γιατί μ' αγάπησες.

Μόνο γιατί με κράτησες στα χέρια σου
μια νύχτα και με φίλησες στο στόμα,
μόνο γι' αυτό είμαι σαν κρίνο ολάνοιχτο
κι έχω ένα ρίγος στην ψυχή μου ακόμα.
Μόνο γιατί με κράτησες στα χέρια σου.

Μόνο γιατί, όπως πέρναγα, με καμάρωσες
και στη ματιά σου να περνάει
είδα τη λυγερή σκιά μου ως όνειρο
να παίζει, να πονάει.
Μόνο γιατί όπως πέρναγα με καμάρωσες.

Γιατί, μόνο γιατί σε σέναν άρεσε.
Γι' αυτό έμειν' ωραίο το πέρασμά μου.
Σαν να μ' ακολουθούσες όπου πήγαινα
σαν να περνούσες κάπου εκεί σιμά μου.
Μόνο γιατί σε σέναν άρεσε.

Μόνο γιατί μ' αγάπησες γεννήθηκα
γι' αυτό η ζωή μου εδόθη.
Στην άχαρη ζωή την ανεκπλήρωτη
μένα η ζωή πληρώθη.
Μόνο γιατί μ' αγάπησες γεννήθηκα.

Μονάχα για τη διαλεχτήν αγάπη σου
μου χάρισε η αυγή ρόδα στα χέρια.
Για να φωτίσω μια στιγμή το δρόμο σου
μου γέμισε τα μάτια η νύχτα αστέρια.
Μονάχα για τη διαλεχτήν αγάπη σου.

Δεν τραγουδώ παρά γιατί μ' αγάπησες.

Πληροφορίες

Αποσπάσματα από το ποίημα της Πολυδούρη, από τη συλλογή «Οι τρίλλιες που σβήνουν» (1928).

Την πρώτη μελοποίηση στίχων από το ποίημα είχε κάνει ο Γιάννης Σπανός το 1969. Το τραγούδι με τίτλο «Μόνο γιατί μ' αγάπησες» ερμήνευσε η Πόπη Αστεριάδη στον δεύτερο προσωπικό της δίσκο «ΣΚΛΗΡΟ ΜΟΥ ΑΓΟΡΙ». Το 2009, στίχους του ποιήματος μελοποίησε και ο Βασίλης Δημητρίου στη μουσική που έγραψε για την σειρά «Κ. Γ. Καρυωτάκης» που προβλήθηκε από την ΕΤ1. Υπάρχει στο soundrack της σειράς με τίτλο «Γιατί μ' αγάπησες» και το ερμηνεύει η Μάγδα Πένσου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου