Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019

Στα περβόλια

Σύνθεση:Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι:Μίκης Θεοδωράκης
Ερμηνεία:Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Δίσκος:ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ
Κυκλοφορία:1962

Στίχοι

Στα περβόλια, μες στους ανθισμένους κήπους
σαν άλλοτε θα στήσουμε χορό
και τον Χάρο θα καλέσουμε
να πιούμε αντάμα και να τραγουδήσουμε μαζί.

Κράτα το κλαρίνο και τον ζουρνά
κι εγώ θα 'ρθω με τον μικρό μου τον μπαγλαμά
αχ, κι εγώ θα 'ρθω.
Μες στης μάχης τη φωτιά με πήρες, Χάρε.
Πάμε στα περβόλια για χορό.

Στα περβόλια, μες στους ανθισμένους κήπους
αν σε πάρω, Χάρε, στο κρασί,
αν σε πάρω στον χορό και στο τραγούδι,
τότες χάρισέ μου μιας νυχτιάς ζωή.

Κράτα την καρδιά σου, μάννα γλυκιά
κι εγώ είμ' ο γιος που γύρισε για μια σου ματιά
αχ, για μια ματιά.

Για το μέτωπο σαν έφυγα, μαννούλα,
εσύ δεν ήρθες να με δεις.
Ξενοδούλευες και πήρα μόνος μου το τρένο
που με πήρε πέρ' απ' τη ζωή.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Τραγούδι από το θεατρικό έργο «Το τραγούδι του νεκρού αδελφού» που ανέβηκε το 1962 στο θέατρο «Καλουτά», από το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη, σε σκηνοθεσία Πέλου Κατσέλη.

Η Καλλιόπη Βέττα λέει μόνο το πρώτο κουπλέ με το ρεφρέν.

Την εισαγωγή του τραγουδιού μαζί με το πρώτο κουπλέ χρησιμοποίησε επίσης ο Θεοδωράκης στο συμφωνικό έργο του «Ζορμπάς - Μπαλέτο σε 2 πράξεις», που έκανε πρεμιέρα στις 6 Αυγούστου 1988 στο «Arena di Verona».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου