Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

Φούστα κλαρωτή

Σύνθεση:Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι:Αλέκος Σακελλάριος
Ερμηνεία:Βασίλης Αυλωνίτης - Μαριάννα Χατζοπούλου - Τρίο Μέλοντυ
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1957

Στίχοι

Τσιγγάνα κάτσε δίπλα μου και τα χαρτιά σου ρίχτα
και τα βοτάνια πούλα μου, πούλα μου, πούλα μου.
Ένα ζητάω να μου πεις: Πού θα σε βρω τη νύχτα
τσιγγάνα γυφτοπούλα μου, πούλα μου, πούλα μου.

Φούστα κλαρωτή
και γαρύφαλλο στ' αφτί.

Τ' άστρα διαβάζεις τ' ουρανού και τις γραμμές στο χέρι
σαν τις παλιές τις μάγισσες, μάγισσες, μάγισσες.
Μα να διαβάσεις μια καρδιά δεν το 'χεις καταφέρει
καρδιά που εσύ τη ράγισες, ράγισες, ράγισες.

Τι το θέλεις τι,
το γαρύφαλλο στ' αφτί.

Σου το 'χω πει από καιρό: Άσε τα μου 'πες σου 'πα,
τα κόλπα σου, τα χίλια σου, χίλια σου, χίλια σου.
Πέτα τον ρήγα τον καρώ, πέτα την ντάμα κούπα
και δώσε μου τα χείλια σου, χείλια σου, χείλια σου.

Φούστα κλαρωτή
και γαρύφαλλο στ' αφτί.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Τραγούδι από την ταινία του 1957 «Λατέρνα φτώχια και γαρύφαλλο», σε σενάριο και σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου.

Εδώ έχω τους στίχους όπως είναι στην ηχογράφηση του Αυλωνίτη. Στην ταινία το τραγούδι ερμηνεύουν η Λάουρα με την Μαριάννα Χατζοπούλου και το Τρίο Μέλοντυ κι εκεί, μετά το δεύτερο ρεφρέν ακούγεται και το επόμενο κουπλέ:

Με λεπτομέρειες πολλές σε όλους λες τη μοίρα
με τη μεγάλη πείρα σου, πείρα σου, πείρα σου.
Μα κι αν τη μοίρα μας μάς λες, δεν ξέρεις κακομοίρα
ποια θα 'ναι σένα η μοίρα σου, μοίρα σου, μοίρα σου.

Η Ρένα Ντάλια αυτό το λέει στο τέλος, ενώ η Χριστιάνα λέει μόνο τα δύο πρώτα κουπλέ με τα ρεφρέν τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου