Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Παιδί της Κοκκινιάς

Σύνθεση:Γιώργος Μητσάκης
Στίχοι:Γιώργος Μητσάκης
Ερμηνεία:Νίκος Γιουλάκης - Μπέμπα Μπλανς
Δίσκος:Δίσκος 45στρ
Κυκλοφορία:1962

Στίχοι

Κάτω στην Αγια-Βαρβάρα,
πέρα στον Κορυδαλλό,
μια τσιγγάνα μαυρομάτα
μου 'χει πάρει το μυαλό.
Κάτω στην Αγια-Βαρβάρα,
πέρα στον Κορυδαλλό.

Είμαι τσίφτης, είμαι μάγκας
και παιδί της Κοκκινιάς.
Εγώ θέλω την τσιγγάνα
κι ας με κρίνει ο ντουνιάς.

Ααα! Τσιγγάνα μου τα μάτια σου,
τα σκέρτσα, τα γινάτια σου! Ααα!

Ολομέταξο τσεμπέρι
και χρυσό χαλκά στ' αφτί,
γύρω γύρω οι τσιγγάνοι
και στη μέση είν' αυτή.
Ολομέταξο τσεμπέρι
και χρυσό χαλκά στ' αφτί.

Δεν φοβάμαι τους τσιγγάνους,
ούτε τα μαχαίρια τους
και μια μέρα θα την πάρω
μέσα από τα χέρια τους.
Δεν φοβάμαι τους τσιγγάνους,
ούτε τα μαχαίρια τους.

Είμαι τσίφτης, είμαι μάγκας
και παιδί της Κοκκινιάς.
Αγαπάω την τσιγγάνα
κι ας με κρίνει ο ντουνιάς.
Είμαι τσίφτης, είμαι μάγκας
και παιδί της Κοκκινιάς.

Για χατίρι της τσιγγάνας
ό, τι έχω τα πουλώ
και θα κτίσω ένα σπίτι
μέσα στον Κορυδαλλό.
Για χατίρι της τσιγγάνας
ό, τι έχω τα πουλώ.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Τεχνικά, η εκτέλεση του Γαβαλά προηγείται, καθώς ηχογραφήθηκε τον Νοέμβριο του 1961, αλλά κυκλοφόρησε πολύ αργότερα (αναφέρω το 1969, όπως συμπεραίνω από τους καταλόγους του Μανιάτη, αν και υπάρχουν ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ότι πρωτοκυκλοφόρησε το 1964).

Στην ερμηνεία του ο Γαβαλάς, στο πρώτο κουπλέ λέει "μια τσιγγάνα κατσιβέλα", ενώ στο τέλος του δεύτερου κουπλέ επαναλαμβάνει τους δύο πρώτους στίχους του, αφαιρώντας το αμανετζίδικο δίστιχο που λέει ο Γιουλάκης σ' αυτό το σημείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου