Σάββατο 25 Μαΐου 2019

Η μάννα σου θα τα πληρώσει

(Τι σου λέει η μάννα σου)

Σύνθεση:Κώστας Σκαρβέλης
Στίχοι:Κώστας Σκαρβέλης
Ερμηνεία:Στελλάκης Περπινιάδης
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1935

Στίχοι

Τι σου λέγει η μάννα σου για μένα
κι όλο μου μιλάς με μάτια δακρυσμένα;
Θέλει μ' άλλονε να κουβεντιάσεις
και εμένα πια να με ξεχάσεις.
Και εμένα θέλει πια να με ξεχάσεις.

Έννοια σου και δε θα μου γλυτώσει
όλα τα σπασμένα αυτή θα τα πληρώσει.
Θα την κάνω εγώ ν' αναστενάζει,
να πονεί, να κλαίει, να φωνάζει.
Να πονεί, να κλαίει και ν' αναστενάζει.

Ό, τι θέλει αυτή δε θα μου κάνει,
αν δε μετανιώσει πες της θα πεθάνει.
Δεν θα της περάσει μη φοβάσαι
πάντα μες στην αγκαλιά μου θα 'σαι.
Πάντα μες στην αγκαλιά μου συ θε να 'σαι.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Η επανεκτέλεση της Μπέλλου την ίδια χρονιά μπήκε και στον μεγάλο δίσκο της «ΤΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΥ», ενώ στην ερμηνεία λέει "ανάποδα" τα πρώτα δίστιχα στο δεύτερο και το τρίτο κουπλέ, όπως κάνει τόσο ο Αγάθωνας, όσο και ο Γαβαλάς (μαζί με άλλες μικροαλλαγές):

Σωτηρία Μπέλλου

Ό, τι θέλει αυτή δε θα μου κάνει,
αν δε μετανιώσει πες της θα πεθάνει.
Θα την κάνω εγώ ν' αναστενάζει,
να πονεί, να κλαίει, να φωνάζει.
Να πονεί, να κλαίει και ν' αναστενάζει.

Έννοια σου και δεν θα μου γλυτώσει
όλα τα σπασμένα αυτή θα τα πληρώσει.
Δεν θα της περάσει μη φοβάσαι
πάντα μες στην αγκαλιά μου θα 'σαι.
Πάντα μες στην αγκαλιά μου εσύ θε να 'σαι.

Πάνος Γαβαλάς

Ό, τι θέλει αυτή δεν θα μου κάνει
κι αν δε μετανιώσει πες της θα πεθάνει.
Θα την κάνω εγώ ν' αναστενάζει,
να πονάει, να κλαίει, να φωνάζει.
Να πονάει, να κλαίει και ν' αναστενάζει.

Έννοια σου και δεν θα μου γλυτώσει
όλα τα σπασμένα αυτή θα τα πληρώσει.
Δεν θα της περάσει μη φοβάσαι
πάντα μες στην αγκαλιά μου θα 'σαι.
Πάντα μες στην αγκαλιά μου συ θε να 'σαι.

Στην επανεκτέλεση του Παγιουμτζή το τραγούδι είναι με τίτλο «Μου μιλάς με μάτια δακρυσμένα», ενώ στην ερμηνεία λέει το τρίτο κουπλέ δεύτερο και το 'χει αλλάξει:

Από σένα δε θα με χωρίσει
και γι' αυτό που κάνει θα μετανοήσει.
Δε θα της περάσει μη φοβάσαι,
πάντα μες στην αγκαλιά μου θα 'σαι.
Πάντα μες στην αγκαλιά μου εσύ θε να 'σαι.

Ο δίσκος με την επανεκτέλεση του Βέζου έχει ηχογραφήσεις των μέσων περίπου της δεκαετίας του '50, τότε που ο Βέζος και το συγκρότημά του συνεργαζόταν με τον ραδιοφωνικό σταθμό Θεσσαλονίκης. Η δική του ερμηνεία:

Τι σου λέει η μάννα σου για μένα
κι όλο μου μιλάς με μάτια δακρυσμένα;
Θέλει μ' άλλονε να κουβεντιάσεις
και εμένα θέλει να ξεχάσεις.
Και εμένα θέλει πια να με ξεχάσεις.

Έννοια σου και δε θα μου γλυτώσεις
όλα τα σπασμένα συ θα τα πληρώσεις.
Θα σε κάνω 'γώ ν' αναστενάζεις,
να πονείς, να κλαις και να φωνάζεις.
Να πονείς, να κλαίγεις και ν' αναστενάζεις.

Ό, τι θέλει αυτή δεν θα μου κάνει,
αν δε μετανιώσει πες της θα πεθάνει.
Δεν θα ζήσεις μ' άλλον, μη φοβάσαι,
πάντα μες στην αγκαλιά μου θα 'σαι.
Πάντα μες στην αγκαλιά βρε συ θε να 'σαι.

Η επανεκτέλεση του Νταλάρα την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45στρ. Στην ερμηνεία του δε, στο πρώτο κουπλέ λέει "κι όλο με κοιτάς με μάτια δακρυσμένα"

Η Λέλα Παπαδοπούλου, τέλος, δεν λέει τους τρεις τελευταίους στίχους. Στη θέση τους επαναλαμβάνει τους τρεις τελευταίους στίχους του δεύτερου κουπλέ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου