Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019

Εικόνα αχειροποίητη

Σύνθεση:Βασίλης Χατζηνικολάου
Στίχοι:Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Ερμηνεία:Βασίλης Χατζηνικολάου
Δίσκος:ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ
Κυκλοφορία:1986

Στίχοι

Εικόν' αχειροποίητη, που στην καρδιά μου σ' είχα,
κ' είχα για μόνο φυλαχτό μια της κορφής σου τρίχα.
Ονείρατα στον ύπνο μου μαυροφτερουγιασμένα,
σαν περιστέρι στη σπηλιά μ' ετάραξαν για σένα.

Κίνδυνο, μαύρο σύννεφο, οι μάγισσες μου λένε
τ' αηδόνια αυτά που κελαδούν μου φαίνονται να κλαίνε.
Να σε χαρεί κι η άνοιξη μαζί με τα λουλούδια,
οπού 'ναι σαν αμέτρητα ζωγραφιστά τραγούδια.

Στα μάτια τα ψιχαλιστά πόχει έρωτας καρτέρι,
πόσο μεθύσι μέθυσα ένας Θεός το ξέρει.
Τα μάτια τα ψιχαλιστά γύρνα σ' εμέ, πουλί μου,
αγάπη μου περήφανη, αγάπη διαλεχτή μου.

Πληροφορίες

Απόσπασμα από δίστιχα που υπάρχουν στο διήγημα του Παπαδιαμάντη «Θέρος - έρος», του 1891.

Εκτός από τη μελοποίηση του Χατζηνικολάου, αποσπάσματα του ποιήματος έχουν επίσης μελοποιήσει:

• 1982, Σταύρος Κουγιουμτζής, στον δίσκο του ΜΙΚΡΑΙΝΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ (εδώ οι στίχοι).

• 2003, Ορφέας Περίδης, στον δίσκο του ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΖΩΗ (εδώ οι στίχοι).

• 2006, Νίκος Μαστοράκης, στον δίσκο του ΤΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΤΡΥΓΟΝΙ (εδώ οι στίχοι).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου