Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017

Ήλιε μου σε παρακαλώ

Σύνθεση:Μάνος Λοΐζος
Στίχοι:Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ερμηνεία:Γιώργος Νταλάρας
Δίσκος:ΝΑ 'ΧΑΜΕ ΤΙ ΝΑ 'ΧΑΜΕ
Κυκλοφορία:1972

Στίχοι

Τα πουλιά τα βρίσκει ο Χάρος στο φτερό,
τα ελάφια όταν σκύβουν για νερό,
μα εμένα που 'μαι δέντρο μες στη γη
με ξεριζώνει κάθε χαραυγή.

Ήλιε μου, σε παρακαλώ,
πες στους χαροκαμένους
να κλαιν στης πίκρας το γιαλό
για μας τους προδομένους.

Σαν φονιάς τη μαύρη νύχτα ξαγρυπνώ,
πίνω δάκρυ, πίνω πρόστυχο καπνό.
Με μαχαίρια στην καρδιά μου δεν μπορώ
να τραγουδήσω και να καρτερώ.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Αρχές του 1973 κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45στρ.

Σύμφωνα με τον Κώστα Γανωσέλη[1], μουσικό και συνεργάτη του Λοΐζου:
Το «Ήλιε μου σε παρακαλώ» είναι ένα σπάνιο τραγούδι από κάθε άποψη. Αργό σαν βυζαντινό ξεκινά χωρίς ρυθμό μόνο μ' ένα ίσο που κρατάνε οι μουσικοί... μάλλον κινείται σε τρεις δρόμους από φυσικό μινόρε ή αλλιώς αιολική κλίμακα αλλάζει σε καρτσιγιάρ και παρακολουθεί τον αρχαίο δωρικό δρόμο, μετά γυρνάει σε ουσάκ... Δεν νομίζω ότι πετυχαίνεται κάτι ανάλογο συνειδητά. Ο Λοΐζος είχε ταλέντο αλλά πέρα από αυτό είχε τις μουσικές μνήμες του από την Αλεξάνδρεια, όπου άκουγε μουσικές με την ανάπτυξη που τους κάνουν οι Άραβες και όχι τη συγκερασμένη εκδοχή με τις δώδεκα νότες που ακούμε εμείς εδώ.

____________________________

[1] Ισαάκ Σούσης, «ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ - ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΖΩΗΣ», εκδ. ΙΑΝΟΣ, 2007

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου