Παρασκευή 2 Μαρτίου 2018

Τώρα που πας στην ξενιτειά

(Καλυμνιώτικο)

Σύνθεση:Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι:Νίκος Γκάτσος
Ερμηνεία:Νάνα Μούσχουρη - Χορωδία
Δίσκος:ΕΛΛΑΣ Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ
Κυκλοφορία:1961

Στίχοι

Τώρα που πας στην ξενιτειά,
πουλί θα γίνω του νοτιά
γρήγορα να σ' ανταμώσω
για να σου φέρω τον σταυρό,
που μου παράγγειλες να βρω
δαχτυλίδι να σου δώσω.

Ήσουν κυπαρίσσι
στην αυλή αγαπημένο.
Ποιος θα μου χαρίσει
το φιλί που περιμένω;
Στ' όμορφο ακρογιάλι
καρτερώ να μού 'ρθεις πάλι
σαν μικρό χαρούμενο πουλί.

Χρυσή μου αγάπη έχε γεια.
Να 'ναι μαζί σου η Παναγιά
κι όταν 'ρθει το περιστέρι
θα 'χω κρεμάσει φυλαχτό
στο παραθύρι τ' ανοιχτό
την καρδιά μου σαν αστέρι.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Τραγούδι από το γερμανικό ντοκυμαντέρ «Griechenland, das land der träume» (Ελλάς, η χώρα των ονείρων) του Wolfgang Müller-Sehn.

Στην πρώτη εκτέλεση, την οποία ακολουθεί και ο Μούτσιος, δεν υπάρχει το δεύτερο κουπλέ. Υποψιάζομαι ότι προστέθηκε στην ηχογράφηση του 1964, που κυκλοφόρησε σε μικρό δίσκο, γιατί από 'κεί και μετά υπάρχει σε όλες τις επανεκτελέσεις, τουλάχιστον όσες έχω ακούσει. Σε ορισμένες μάλιστα από αυτές, στον δεύτερο στίχο αυτού του κουπλέ λένε "ας είν' μαζί σου η Παναγιά".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου