Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018

Ήρθε βοριάς ήρθε νοτιάς

Σύνθεση:Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι:Γιάγκος Αραβαντινός
Ερμηνεία:Νίκη Καμπά - Χορωδία
Δίσκος:Δίσκος 45στρ
Κυκλοφορία:1963

Στίχοι

Αγάπη μου σε γύρευα
σ' αυγή και σε φεγγάρι
και στα ψηλά τα σύννεφα
σε γύρευα τυφλός.
Μα ήρθε ο καιρός, ήρθε η βροχή
κι η δροσερή σου χάρη
αγάπη μου σε γύρεψα
γιατί ήσουν ουρανός.

Κι αν ο Θεός που σ' έπλασε
με μιαν ευχή μεγάλη
να 'χεις αστέρι στα μαλλιά
και μια χρυσή καρδιά,
στ' αλώνια ευθύς υψώθηκε
το χρυσαφένιο στάρι
κι η αγάπη μου μ' αγάπησε,
γιατί ήμουν ουρανός.

Αγάπη μου πώς σ' έχασα,
πώς η καρδιά μου εστάθη
και τα πουλιά σ' αρπάξανε
μες στην πολλή βροχή.
Ήρθε βοριάς, ήρθε νοτιάς
το κύμα να σε πάρει,
αγάπη μου, που μου 'φυγες
γιατί ήσουν ουρανός.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Το τραγούδι γράφτηκε το 1943 και είναι ένα από τα πρώτα τραγούδια του Χατζιδάκι. Ακούστηκε για πρώτη φορά το 1949 στην ταινία του Γιάννη Φιλίππου «Δυο κόσμοι» και ηχογραφήθηκε το 1963 με τη φωνή της Νίκης Καμπά, που το ερμήνευσε στη μουσική παράσταση «Μαγική πόλις». Μια παράσταση όπου συνεργάστηκαν ο Χατζιδάκις με τον Θεοδωράκη και ανέβηκε το 1963 στο θέατρο «ΠΑΡΚ», με την σκηνοθετική επιμέλεια του Λεωνίδα Τριβιζά.

Η Χωματά στο κλείσιμο του πρώτου κουπλέ λέει "αγάπη μου σ' αγάπησα / γιατί ήσουν ουρανός".

Η Αναστασία λέει το ίδιο, αλλά στο τέλος του δεύτερου κουπλέ. Ενώ και η Αναστασία και ο Λιούγκος, στο τρίτο κουπλέ λένε "ήρθε νοτιάς ήρθε βοριάς".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου