Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018

Είμαι πρεζάκιας

(Από το βράδυ ως το πρωί / Δική μου είναι η Ελλάς)

Σύνθεση:Σ. Ψυριώτης
Στίχοι:Ν. Δέλτας
Ερμηνεία:Ρόζα Εσκενάζυ
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1934

Στίχοι

Από το βράδ' ως το πρωί
με πρέζα στέκω στη ζωή
κι όλο τον κόσμο κατακτώ
την άσπρη σκόνη σαν ρουφώ.

Όλος ο κόσμος είναι χτήμα μου
σαν έχω πρέζα και ρουφάω
κι οι πολιτσμάνοι όταν θα με ιδούν
μελάνι αμολάω.

Σαν μαστουρωθείς
γίνεσαι ευθύς
βασιλιάς, δικτάκτορας,
Θεός και κοσμοκράτορας.

Πρέζα όταν πιεις,
ρε θα ευφρανθείς
κι όλα πια στον κόσμο
ρόδινα θε να τα δεις.

[Ωχ, θα πρεζάρω, αδερφέ μου, μέχρι Ανάσταση!]

Δική μου είναι η Ελλάς
και στην κατάντια της γελάς.
Της λείπει το 'να της ποδάρι
ρε, και το παίξανε στο ζάρι.

Εγώ θα είμαι ρε διχτάχτορας
κι ο κόσμος στάχτη, αχ, θα γίνει
ο ένας θα μ' ανάβει το λουλά
κι ο άλλος θα τον σβήνει.

Σαν μαστουρωθείς
γίνεσαι ευθύς
βασιλιάς, διχτάχτορας,
Θεός και κοσμοκράτορας.

Πρέζα όταν πιεις
ρε θα ευφρανθείς
κι όλα πια στον κόσμο
ρόδινα θε να τα δεις.

[Ρόζα μου, για σέναν έγινα πρεζάκιας! Ωχ!]

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Με διαφορετικούς στίχους, που επίσης αποδίδονται στον Σαββίδη, το ηχογράφησε την επόμενη χρονιά η Κίτσα Κορίνα και κυκλοφόρησε με τίτλο «Μάγκισσα ματσαράγκισσα».

Το τραγούδι έχει ερμηνεύσει επίσης η Χάρις Αλεξίου το 1977, με διασκευασμένους στίχους και τίτλο «Ούζο όταν πιεις».

Η επανεκτέλεση της Παγανά είναι με τίτλο «Από το βράδυ ως το πρωί» και λέει διαφορετικά το δεύτερο κουπλέ:

Δική μου είναι η Ελλάς
τη βλέπεις κόσμε και γελάς
της λείπει το 'να της ποδάρι
ρε της το παίξανε στο ζάρι.

Την Γκρέτα Γκάρμπο έχω γκόμενα
τη Μάρλεν Ντίτριχ ερωμένη
και τον Ντεμπάρο καμαριέρη μου
τα πόδια να μου πλένει.

Η επανεκτέλεση της Λεονάρδου είναι με τίτλο «Δική μου είναι η Ελλάς», ενώ έχει κι αυτή διάσπαρτες διαφορές στον στίχο:

Από το βράδυ ως το πρωί
δική μου είναι η ζωή
κι όλον τον κόσμο αγαπώ
την άσπρη σκόνη σαν ρουφώ.

Όλος ο κόσμος είναι χτήμα μου
σαν έχω μαύρη και τραβάω
κι οι πολιτσμάνοι, όταν θα με δουν
μελάνι αμολάω.

Ό,τι και να πιεις
γίνεσαι ευθύς,
βασιλιάς, διχτάκτορας,
Θεός και κοσμοκράτορας.
Σαν μαστουρωθείς
βρε θα ευφρανθείς
κι όλα πια στο κόσμο
ρόδινα θε να τα δεις.

Δική μου είναι η Ελλάς
με την κατάντια της γελάς
της λείπει το 'να της ποδάρι
βρε της το παίξανε στο ζάρι.

Εγώ θα γίνω βρε διχτάκτορας
κι ο κόσμος στάχτη αν θα γίνει,
ο ένας θα μ' ανάβει το λουλά
κι ο άλλος θα τον σβήνει.

____________________________

Ντεμπάρο: Jean-Gaspard Deburau, 1796 - 1846. Γαλλο-Βοημός μίμος του θεάτρου. Η μεγάλη του επιτυχία ήταν η δημιουργία του χαρακτήρα και της φιγούρας του Πιερότου, που έχει φτάσει ως τις μέρες μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου