Παρασκευή 24 Αυγούστου 2018

Ούζο όταν πιεις

(Δική μου είναι η Ελλάς)

Σύνθεση:Σ. Ψυριώτης
Στίχοι:Ν. Δέλτας
Ερμηνεία:Χάρις Αλεξίου
Δίσκος:24 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Κυκλοφορία:1977

Στίχοι

Από το βράδυ ως το πρωί
δική μου είναι η ζωή
κι όλο το κόσμο κατακτώ
φίνο ουζάκι σαν ρουφώ.

Όλος ο κόσμος είναι θύμα μου
σαν έχω ούζο και μεθάω
κι οι πολιτσμάνοι, όταν θα με δουν
μελάνι αμολάω.

Ούζο όταν πιεις
γίνεσαι ευθύς,
βασιλιάς, δικτάτορας,
Θεός και κοσμοκράτορας.
Σαν το καλοπιείς
βρε θα ευφρανθείς
κι όλα πια στο κόσμο
ρόδινα θε να τα δεις.

Δική μου είναι η Ελλάς
που στην κατάντια της γελάς
της λείπει το 'να της ποδάρι
που της το παίξανε στο ζάρι.

Εγώ θα γίνω παντοκράτορας
κι ο κόσμος στάχτη αν θα γίνει,
ο ένας θα μ' ανάβει το σεβντά
κι ο άλλος θα τον σβήνει.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Από το ένθετο του δίσκου:
"Τσιφτετέλι που ηχογραφήθηκε γύρω στα 1932-33 σε δύο εκτελέσεις: Μία με τη Ρόζα Εσκενάζυ και η άλλη με την Άννα Παγανά - Πολίτισσα - με τίτλο «Είμαι πρεζάκιας», με διαφορετικούς στίχους σε ορισμένα μέρη στις δύο αυτές εκτελέσεις. Η μουσική είναι του Σ. Ψυριώτη και οι στίχοι του Ν. Δέλτα." (Πρόκειται για ψευδώνυμα του Σώσου Ιωαννίδη και του Αιμίλιου Σαββίδη, αντίστοιχα. Για το «Είμαι πρεζάκιας» βλ. εδώ.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου