Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Του ριζικάρη

Σύνθεση:Χριστόδουλος Χάλαρης
Στίχοι:Νίκος Γκάτσος
Ερμηνεία:Χρύσανθος
Δίσκος:ΔΡΟΣΟΥΛΙΤΕΣ
Κυκλοφορία:1975

Στίχοι

Κόσμε, κόσμε
του μπαξέ μου δυόσμε
κόσμε, κόσμε του Θεού φουμιά
κάμε, κάμε
λουλουδάκι να 'μαι
να 'μαι, να 'μαι σ' ακροποταμιά.

Βαφτιστή μου κι άγιε Κλήδονα
βάλε μέλι στ' αγριοκύδωνα.

Φίλε, φίλε
τον αϊτό σου στείλε
φίλε, φίλε πάνω στα βουνά.
Τρέξε, τρέξε
με τον ήλιο παίξε
τρέξε, τρέξε κι ο καιρός περνά.

Βαφτιστή μου καμηλιέρη μου
πες μου τώρα για το ταίρι μου.

Χάρε, χάρε
τους γερόντους πάρε
πάρε, πάρε κι άσε τα παιδιά.
Κοίτα, κοίτα
τη χρυσή σαΐτα
κοίτα, κοίτα πόχουν στην καρδιά.

Βαφτιστή μου Ριζικάρη μου
ποιος θα πάρει το λογάρι μου.

Βράδυ, βράδυ
γύρω στο πηγάδι
βράδυ, βράδυ έμπα στο χορό.
Μίλα, μίλα
στης καρδιάς τα φύλλα
μίλα, μίλα δροσερό νερό.

Βαφτιστή μου και Σωτήρα μου
πες μου πάλι για τη μοίρα μου.

Κόσμε, κόσμε
του μπαξέ μου δυόσμε
κόσμε, κόσμε του Θεού ματιά
κάμε, κάμε
αγεράκι να 'μαι
να 'μαι, να 'μαι πάνω απ' τη φωτιά.

Βαφτιστή μου κι άγιε Κλήδονα
βάλε μέλι στ' αγριοκύδωνα.

____________________________

ριζικάρης: καλότυχος

φουμιά: καύχημα, στολίδι

λογάρι: θησαυρός, περιουσία

Κλήδονας: ένα από τα προσωνύμια του Αϊ-Γιάννη (αλλιώς Ριζικάρης ή Ριγανάς), που εορτάζει στις 24 Ιουνίου και συνοδεύεται από το μεγάλο παραδοσιακό έθιμο με το πέρασμα πάνω από τις φωτιές.

Πληροφορίες

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου