Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018

Η Παναγία των Πατησίων

Σύνθεση:Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι:Νίκος Γκάτσος
Ερμηνεία:Γιάννα Κατσαγιώργη
Δίσκος:ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑ
Κυκλοφορία:1982

Στίχοι

Τη μέρα που γεννήθηκα
με πήρανε τρεις γύφτοι
και στράτα στράτα μ' έφεραν
εδώ στον Ποδονίφτη.

Τα σπίτια τότε φτωχικά
ξεσκέπαστο το ρέμα
το γάλα ήταν όνειρο
και παραμύθι η κρέμα.

Μα εμένα μου 'δωσε η ζωή λαχταριστές καμπύλες,
που για τους άντρες άνοιγαν των ουρανών τις πύλες
και μου 'λεγαν στενάζοντας, καθώς με παίρναν πρέφα:
"Εσύ κερδίζεις μάννα μου και κύπελλο Ουέφα!"

Απ' αριθμούς και γράμματα
δε σκάμπαζα ούτε λέξη
κι ένα παιδί της γειτονιάς,
που 'χα μαζί του μπλέξει,

έπαιζε με τ' ακκορντεόν
σε μια μικρή ορχήστρα
και με το ζόρι μ' έβαλε
να γίνω τραγουδίστρα.

Βγήκα στο πάλκο μια βραδιά κι ω! θαύμα των θαυμάτων!
Πάψαν των σκύλων οι φωνές κι οι τσαχπινιές των γάτων
και μου 'λεγαν οι φίλοι μου, παιδιά του εργοταξίου:
"Εσύ μασάς τη Μοσχολιού και τρως την Αλεξίου!"

Με τον καιρό βαρέθηκα
τον ακκορντεονίστα
τα λόγια του μου φέρνανε
και κούραση και νύστα.

Έτσι λοιπόν παντρεύτηκα
κάποιο συνταξιούχο
κι είχα σπιτάκι καθαρό
σιδερωμένο ρούχο.

Κι έμαθα, σαν λησμόνησα του τραγουδιού τα φάλτσα,
να φτιάχνω φίνο μουσακά και μακαρόνια σάλτσα
κι όλοι μου λέγαν σε γιορτές, σε γάμους, σε βαφτίσια:
"Εσύ θα γίνεις Παναγιά μια μέρα στα Πατήσια!"

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Όπως λέει το οπισθόφυλλο του δίσκου, το τραγούδι είναι αφιερωμένο από τον συνθέτη «στην Αγαθή Δημητρούκα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου