Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

Θάλασσα πλατιά

Σύνθεση:Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι:Γιώργος Ρούσσος
Ερμηνεία:Αλίκη Βουγιουκλάκη
Δίσκος:Δίσκος 45στρ
Κυκλοφορία:1960

Στίχοι

Θάλασσα πλατιά
σ' αγαπώ γιατί μου μοιάζεις.
Θάλασσα βαθιά
μια στιγμή δεν ησυχάζεις
λες κι έχεις καρδιά
την καρδιά μου τη μικρούλα, τη φτωχιά.

Όνειρα τρελά,
που πετούν στο κύμα πάνω
φτάνουν στην καρδιά
και τα νιάτα μας ξυπνάνε
όνειρα τρελά
και οι πόθοι φτερουγίζουν σαν πουλιά.

Έχω έναν καημό,
που με τρώει γλυκά και με λειώνει.
Έχω έναν καημό
θά 'ρθω να σ' το πω,
αδερφή μου εσύ, θάλασσα που σ' αγαπώ.

Κύματα, πουλιά,
στα ταξίδια σας που πάτε
τα αλαργινά,
την κρυφή μου λύπη πάρτε
κι από κει μακριά
να μου φέρετε κι εμένα τη χαρά.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Τραγούδι από την ταινία του Ντίνου Δημόπουλου «Μανταλένα» που προβλήθηκε το 1960. Στην ταινία δεν ακούγεται το δεύτερο κουπλέ. Αυτή η ερμηνεία, μαζί με άλλα μουσικά μέρη της ταινίας κυκλοφόρησαν στον δίσκο του '90 που αναφέρω στις επανεκτελέσεις.

Η επανεκτέλεση της Δουράκη με τον Μούτσιο ταυτόχρονα κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45στρ.

Η επανεκτέλεση του 1994 με τη Νάνα Μούσχουρη πρέπει να είναι παλαιότερη ηχογράφηση, του 1967 ή του 1972. Μπήκε στο CD του 1994, μαζί με άλλα, σαν bonus track.

Στις επανεκτελέσεις οι πιο συνηθισμένες αλλαγές είναι στον τελευταίο στίχο του πρώτου κουπλέ που λένε "την καρδιά μου τη μικρούλα, την πλατιά" ή "τη δικιά μου τη μικρούλα τη φτωχιά" ή και "τη δικιά μου τη μικρούλα την καρδιά". Άλλη συνηθισμένη αλλαγή είναι στο τελευταίο κουπλέ, όπου λένε "τη μικρή μου λύπη πάρτε" ή "την πικρή μου λύπη πάρτε" ή ακόμα και "τις πικρές μου λύπες πάρτε".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου