Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019

Είμαι άντρας

Σύνθεση:Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι:Αλέκος Σακελλάριος - Γιώργος Γιαννακόπουλος
Ερμηνεία:Πάνος Γαβαλάς - Ελένη Λαμπίρη
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1955

Στίχοι

Το σατράπη εμένα μη μου παριστάνεις
γιατί όσο αν σ' εκτιμώ και σ' αγαπώ,
σαν γλεντώ δεν θέλω έλεγχο να κάνεις
σ' ό,τι πιω, σ' ό,τι χορέψω, σ' ό,τι πω.

Είμαι άντρας και το κέφι μου θα κάνω
και θα πω και μια κουβέντα παραπάνω.

Απ' τη σούρα μου τη μύτη μου δεν βλέπω
μα γλεντάω δίχως να παρεκτραπώ
και γι' αυτό ελέγχους δεν σου επιτρέπω
σ' ό,τι πιω, σ' ό,τι χορέψω, σ' ό,τι πω.

Είμαι άντρας και το κέφι μου θα κάνω
και θα πιω και δυο ποτήρια παραπάνω.

Πάρ' το απόφαση, πως δεν σου πέφτ' ο λόγος.
Η γυναίκα πρέπει να 'ναι πάντα υπό
και υποτάξου και εξηγήσου αναλόγως
σ' ό,τι πιω, σ' ό,τι χορέψω, σ' ό,τι πω.

Είμαι άντρας και το κέφι μου θα κάνω
και θα ρίξω και μια βόλτα παραπάνω.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Τραγούδι από την ταινία του 1955 «Λατέρνα φτώχια και φιλότιμο», σε σενάριο και σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου. Στην ταινία το ερμηνεύουν ο Μίμης Φωτόπουλος με τον Βασίλη Αυλωνίτη και τον Τόλη Χάρμα. Ο Φωτόπουλος μάλιστα στον πρώτο στίχο λέει "Τον Γκιουλέκα* εμένα μη μου παριστάνεις".

____________________________

* γκιουλέκας: παράφραση του ονόματος του Αλβανού Γκιώνη - Λέκκα Ζεϊνέλμπεη, επάρχου Νότιας Αλβανίας, που επαναστάτησε κατά του Σουλτάνου το 1847. Λόγω της αποτυχίας του κινήματος, το "γκιουλέκας" χρησιμοποιείται για κάποιον που θέλει να κάνει τον αρχηγό χωρίς να αξίζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου