Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019

Έχω ένα μυστικό

Σύνθεση:Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι:Αλέκος Σακελλάριος
Ερμηνεία:Αλίκη Βουγιουκλάκη - Χορωδία
Δίσκος:Δίσκος 45στρ
Κυκλοφορία:1959

Στίχοι

Έχω ένα μυστικό
κρυμμένο στης καρδιάς τα βάθη.
Κανείς δεν το 'χει μάθει
και ποτέ δεν θα το πω.

Να μείνει θέλω πάντα δικό μου,
το μυστικό μου
αυτό το μυστικό το γλυκό μου,
που τ' αγαπώ.

Έχω ένα μυστικό,
που όλα τα ομορφαίνει
και πρώτη μου φορά
με πλημμυρίζει η χαρά.

Έχω ένα μυστικό,
που στην ματιά μου μέσα λάμπει.
Το ξέρουνε οι κάμποι,
το 'χει μάθει το βουνό.

Το τραγουδούν τη νύχτα στα κλώνια
όλα τα αηδόνια
κι όλο το γράφουν τα χελιδόνια
στον ουρανό.

Έχω ένα μυστικό
που τη ζωή μου έχει αλλάξει,
μα δεν το 'χω σκοπό
ποτέ μου να σας το πω.

Έχω ένα μυστικό,
που μες στα χείλη μου έχει μπλέξει
κι είναι μια λέξη μόνο,
μια λεξούλα, μόνο μια.

Σαν έρθει η νύχτα η ξελογιάστρα
τη γράφουν τ' άστρα
κι όλο τη λένε μέσα στη γλάστρα
τα γιασεμιά.

Έχω ένα μυστικό,
που τη ζωή μου έχει αλλάξει
μα δεν το 'χω σκοπό
ποτέ μου να σας το πω.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Από την ταινία του 1959 «Το ξύλο βγήκε απ' τον Παράδεισο», σε σενάριο και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου. Απόσπασμα του τραγουδιού ακούγεται και στο φινάλε της ταινίας.

Οι επαναλήψεις των στίχων από τη χορωδία έχουν δυο διαφορές: Στην 5η στροφή τελειώνουν με "και το 'χουν γράψει τα χελιδόνια / στον ουρανό" και στην τελευταία αρχίζουν με "Έχω ένα μυστικό / που όλα τα ομορφαίνει".

Ο Μαρούδας λέει την 5η στροφή με την ίδια αλλαγή "και το 'χουν γράψει τα χελιδόνια / στον ουρανό", ενώ στην τελευταία κρατάει την απόδοση της Βουγιουκλάκη.

Η Βουγιουκλάκη στην επανεκτέλεση δεν λέει τις τρεις τελευταίες στροφές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου