Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

Για σένα την αγάπη μου

Σύνθεση:Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι:Νίκος Γκάτσος
Ερμηνεία:Γιάννης Βογιατζής
Δίσκος:Δίσκος 45στρ
Κυκλοφορία:1960

Στίχοι

Για σένα, την αγάπη μου,
τον ουρανό θ' ανοίξω
και με κρασί των αστεριών
τον πόνο μου θα πνίξω.

Για σένα, την αγάπη μου,
μιαν εκκλησιά θα κτίσω
και μ' άγιο δισκοπότηρο
θα 'ρθω να σε ποτίσω.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Τραγούδι από την ταινία «Για σένα την αγάπη μου» του Γιώργου Διζικιρίκη που προβλήθηκε τον Αύγουστο του 1960. Εκεί το τραγούδι ερμήνευε ο Γιάννης Βογιατζής, ντουμπλάροντας τον πρωταγωνιστή Δημήτρη Χοπτήρη. Αμέσως μετά, σε παράλληλες ηχογραφήσεις, κυκλοφόρησε σε μικρούς δίσκους και με τη φωνή του Βογιατζή και με τη φωνή της Μούσχουρη.

Σύμφωνα με το Αρχείο του Γκάτσου[1], στους συντελεστές της ταινίας αναφέρεται ως στιχουργός ο Χατζιδάκις, αλλά στην ΑΕΠΙ υπάρχουν οι υπογραφές και των δύο δημιουργών. Το Αρχείο αναφέρει επίσης ότι σε νεότερη εκδοχή του τραγουδιού μεταξύ των δύο στροφών έχει προστεθεί και η επόμενη[2]:

Για σένα, την αγάπη μου,
κι άλλες καρδιές θα κλάψουν
και τα ποτάμια του καιρού
μες στ' όνειρο θ' αλλάξουν.

____________________________

[1] «The Nikos Gatsos Archive».

[2] Yπάρχει μια τέτοια ερμηνεία του Βογιατζή στο YouTube, που πιθανόν να είναι από τον δίσκο του 1961 που αναφέρω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου