Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

Μες στης Πεντέλης τα βουνά

Σύνθεση:Στράτος Παγιουμτζής
Στίχοι:Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Ερμηνεία:Στράτος Παγιουμτζής
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1940

Στίχοι

Μες στης Πεντέλης τα βουνά
στα πεύκα τριγυρίζω.
Τον Χάρο ψάχνω για να βρω,
μα δεν τονε γνωρίζω.

Ένα γλυκό ξημέρωμα
τον Χάρο ανταμώνω,
μες στης Πεντέλης τα βουνά
και του μιλώ με πόνο.

Χάρε, του λέγω, άσε με
ακόμα για να ζήσω.
Έχω γυναίκα και παιδιά,
πες μου πού θα τ' αφήσω.

Με βλέπει και χαμογελά
κι αρχίζω πια να σβήνω.
Μου λέει με δυνατή φωνή
"σε παίρνω, δε σ' αφήνω".

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Ο Χαράλαμπος Βασιλειάδης αναφέρεται ως στιχουργός σε νεότερες συλλογές, όπως και στην «Ελληνική δισκογραφία» του Δραγουμάνου. Άλλοι αναφέρουν τον Κώστα Καπλάνη, ενώ στην «Εκ περάτων δισκογραφία» του Μανιάτη, ο στιχουργός αναφέρεται είτε με το όνομα Νίκος Βασιλάκης, είτε με τα αρχικά "Β. Ν.", μάλλον υπονοώντας έτσι τον Βασιλάκη. Αυτό το όνομα πάντως, δεν το έχω βρει σε άλλο τραγούδι. Να είναι κι αυτό ψευδώνυμο του Χαράλαμπου Βασιλειάδη;

Στην απόδοση του τραγουδιού, ο Παγιουμτζής επαναλαμβάνει το δεύτερο δίστιχο του κάθε κουπλέ, ενώ στις υπόλοιπες επανεκτελέσεις, όσες έχω ακούσει, δεν το επαναλαμβάνουν.

Άλλες διαφορές:

Ο Ζαγοραίος στο τρίτο κουπλέ λέει "λιγάκι για να ζήσω".

Ο Αγγελόπουλος δεν λέει το τέταρτο κουπλέ, ενώ στο δεύτερο ξεκινά με "κι ένα γλυκό ξημέρωμα". Επιπλέον έχει προσθέσει "μαννούλα μου" στον τρίτο στίχο του κάθε κουπλέ: "Τον Χάρο ψάχνω για να βρω, μαννούλα μου" και "μες στης Πεντέλης τα βουνά, μαννούλα μου" και "έχω γυναίκα και παιδιά, μαννούλα μου".

Και ο Ταλιούρης δεν λέει το τέταρτο κουπλέ και έχει προσθέσει το "μαννούλα μου" μόνο στο πρώτο και στο δεύτερο, γιατί το τρίτο το λέει διαφορετικά:

Του λέω "Χάρε, άσε με
λιγάκι για να ζήσω.
Έχω γυναίκα και παιδί, βρε Χάρε μου
πες μου πού να τ' αφήσω.
Έχω γυναίκα και παιδιά, βρε Χάρε μου,
πες μου πού να τ' αφήσω".

Η Δούκισσα πάλι, λέει το "μαννούλα μου", μόνο στο τρίτο και το τέταρτο κουπλέ.

Η Σακελλαρίου δεν λέει το τρίτο κουπλέ και στο τέταρτο λέει "κι αρχίζω πια να φύγω".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου