Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

Ο γιατρός

Σύνθεση:παραδοσιακό
Στίχοι:παραδοσιακό
Ερμηνεία:Γιώργος Θεολογίτης
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1928

Στίχοι

Αχ δε μου λέτε
πού 'ν' αυτός ο ντόκτορ
που γιατρεύει τις πληγές,
αμάν ντόκτορ
που γιατρεύει τις πληγές.
Για να γιάνει γιάμαρ τις δικές μου
που 'χω σε πολλές μεριές,
αμάν ντόκτορ.
Για να γιάνει γιάμαρ τις δικές μου
που 'χω σε πολλές μεριές.

Ωχ οι πληγές μου
άντε είναι μεγάλες
και δεν έχουν γιατρειά,
αμάν ντόκτορ
και δεν έχουν γιατρειά.
Κι η αγάπη μου με απαρνήθει
έφυγε στα μακριά.
αμάν ντόκτορ.
Κι η αγάπη μου με απαρνήθει
έφυγε στα μακριά.

Αμάν αμάν ντόκτορ,
πες μου τι κάνω
δεν ησθάνουμαι καλά
αμάν ντόκτορ.
Ω! δεν ησθάνουμαι καλά.
Η αγάπη μου με απαρνήθει
έφυγε στα μακριά
αμάν ντόκτορ.
Η αγάπη μου με απαρνήθει
έφυγε στα μακριά

Ωχ οι πληγές μου
άντε είναι μεγάλες
και δεν έχουν γιατρειά,
αμάν ντόκτορ
και δεν έχουν γιατρειά.
Η αγάπη μου με απαρνήθη
έφυγε στα μακριά.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Οι στίχοι που αναφέρονται εδώ είναι από ηχογράφηση του 1928. Ωστόσο, ο ίδιος ο Θεολογίτης, τον Δεκέμβριο του 1995 που τραγούδησε ζωντανά στο θέατρο Μίνωα, είπε ότι έγραψε το τραγούδι το 1919. Ίσως όμως να μη θυμόταν καλά· το '95 ήταν 107 χρονών!

Στις επανεκτελέσεις δεν λένε το τελευταίο κουπλέ, ενώ η Μαριώ μετά το δεύτερο κουπλέ παρεμβάλλει τον αμανέ:

Αμάν αμάν
Γιατρέ μου βρες το φάρμακο
αχ, τον πόνο μου να γιάνω
αμάν.

Άλλες γνωστές ηχογραφήσεις με μικρότερες ή μεγαλύτερες διαφορές στο στίχο:

1920. Αμαλία Βάκα: Ο γιατρός
1923. Μαρίκα Παπαγκίκα: Αχ γιατρέ μου
1976. Χάρις Αλεξίου: Ο ντόκτορ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου