Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018

Ανάγκη να σε πάρω εγώ

Σύνθεση:Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι:Οδυσσέας Ελύτης
Ερμηνεία:Γιώργος Μούτσιος
Δίσκος:ΤΕΣΣΕΡΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ «ΚΥΚΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΜΩΛΙΑ»
Κυκλοφορία:1959

Στίχοι

Ανάγκη να σε πάρω εγώ,
που έτσι σε παρατήσανε
μονάχο κι έρμο κι ορφανό
παιδάκι μου, πώς σε πονώ.

Το ρούχο το μεταξωτό
μες στο ποτάμι το 'ριξα
φτωχά κουρέλια σου φορώ
παιδάκι μου, πώς σ' αγαπώ.

Δρόμο σε πήγα, δρόμο μακρινό
νυχτόμερα βαδίζοντας,
πείνασα και ματώθηκα
μα να σ' αφήσω δεν μπορώ.

Σε μαύρες μέρες και σκληρές
πλένω σε και βαφτίζω σε
μες στο κατάψυχρο νερό.
Μην κλαις και μου πικραίνεσαι.

Μες στο κατάψυχρο νερό
μην κλαις, μη μου πικραίνεσαι.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Από το θεατρικό έργο του Berthold Brecht «Ο κύκλος με την κιμωλία», που ανέβασε το «Θέατρο Τέχνης» το 1957, σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν.

Στο τελευταίο δίστιχο, εκτός του Ιωαννίδη, οι υπόλοιποι λένε "μην κλαις και μου πικραίνεσαι". Άλλες μικροδιαφορές:

• Η Αρλέτα και η Δουράκη στο τρίτο κουπλέ λένε "Δρόμο σε πήρα".

• Ο Ιωαννίδης και ο Σακκάς στο τρίτο κουπλέ λένε "νυχτόημερα βαδίζοντας"

• Επιπλέον ο Σακκάς στo τέταρτο κουπλέ λέει "με το κατάψυχρο νερό".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου