Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2018

Άκουσε ύπνε μου

Σύνθεση:Κώστας Χατζής
Στίχοι:Δημήτρης Χριστοδούλου
Ερμηνεία:Κώστας Χατζής
Δίσκος:ΡΕΣΙΤΑΛ
Κυκλοφορία:1976

Στίχοι

Άκουσε ύπνε μου, μη με κυκλώνεις!
Ξέρω το δρόμο μου και τα σκυλιά
με πας στο βάθος να με σκεπάσεις
μ' άγρια χώματα, μ' άλλη θηλειά.

Κι αν πάρω, ύπνε μου, τη μαύρη οδό σου
πού θα με βγάλει η λησμονιά;
Μόνος θα δέομαι στον ερχομό σου
κρυμμένο σίδερο μες στα νερά.

Πληροφορίες

Το ποίημα του Δημήτρη Χριστοδούλου αποτελείται από τέσσερες στροφές και έχει τίτλο «Κάτω απ' το σύννεφο». Ο Χατζής λέει στην ερμηνεία του και τις τέσσερις στροφές συνεχόμενα, αλλά στο εσώφυλλο του δίσκου, οι δύο πρώτες είναι με τίτλο «Κάτω απ' το σύννεφο» ενώ οι δύο επόμενες, που έχω εδώ, με τίτλο «Άκουσε ύπνε μου». Η πρώτη μελοποίηση του ποιήματος, ωστόσο, έγινε το 1969 από τον Γιάννη Γκούμα, στον δίσκο της Πόπης Αστεριάδη «ΣΚΛΗΡΟ ΜΟΥ ΑΓΟΡΙ», όπου ακούγονται μόνο οι τρεις πρώτες στροφές. Το 1984 ο Μαρκόπουλος μελοποίησε για τρίτη φορά το ποίημα, που το ερμήνευσε η Μοσχολιού, αυτή τη φορά ολόκληρο, στον δίσκο «ΤΟΥ ΣΙΔΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου