Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2018

Κάτω απ' το σύννεφο

Σύνθεση:Γιάννης Μαρκόπουλος
Στίχοι:Δημήτρης Χριστοδούλου
Ερμηνεία:Βίκυ Μοσχολιού
Δίσκος:ΤΟΥ ΣΙΔΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Κυκλοφορία:1984

Στίχοι

Κάτω απ' το σύννεφο η μέρα αρχίζει
κι η λάσπη έφτασε ως την καρδιά.
Ο δρόμος άδικος με πόνο αρχίζει
και τ' άστρα γίνανε μαύρα σκυλιά.

Για πού τραβάμε μέσα στη μπόρα
και πού θα βρούμε φλέβα βαθιά;
Τροχός το αίμα μου μέσα γυρίζει
και μ' ερημώνει πικρή φωτιά.

Άκουσε ύπνε μου, μη με κυκλώνεις!
Ξέρω τη μοίρα μου και τα σκυλιά
με πας στη ρίζα σου να με σκεπάσεις
μ' άδικα χώματα, μ' άλλη θηλειά.

Κι αν πάρω, νύχτα μου, την ατραπό σου
πού θα με βγάλει η λησμονιά;
Θα δεις, θα δέομαι στον ερχομό σου
κρυμμένο μέταλο μες στα νερά.

Πληροφορίες

Αυτή είναι η τρίτη μελοποίηση του ποιήματος. Οι άλλες δύο:

• 1969 από τον Γιάννη Γκούμα, στον δίσκο της Πόπης Αστεριάδη «ΣΚΛΗΡΟ ΜΟΥ ΑΓΟΡΙ». Ακούστηκαν μόνο οι τρεις πρώτες στροφές, με τίτλο «Κάτω απ' το σύννεφο».

• 1976 από τον Κώστα Χατζή στον δίσκο του «ΡΕΣΙΤΑΛ». Οι δύο πρώτες στροφές με τίτλο «Κάτω απ' το σύννεφο» και οι δύο επόμενες με τίτλο «Άκουσε ύπνε μου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου