Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2018

Κάτω απ' το σύννεφο

Σύνθεση:Γιάννης Γκούμας
Στίχοι:Δημήτρης Χριστοδούλου
Ερμηνεία:Πόπη Αστεριάδη
Δίσκος:ΣΚΛΗΡΟ ΜΟΥ ΑΓΟΡΙ
Κυκλοφορία:1969

Στίχοι

Κάτω απ' το σύννεφο η μέρα αρχίζει
κι η λάσπη έφτασε ως την καρδιά.
Ο δρόμος άδικος με πόνο αρχίζει
και τ' άστρα γίνανε μαύρα σκυλιά.

Για πού τραβάμε μέσα στη μπόρα
και πού θα βρούμε φλέβα βαθιά;
Τροχός το αίμα μου μέσα γυρίζει
και μ' ερημώνει πικρή φωτιά.

Άκουσε ύπνε μου, μη με κυκλώνεις!
Ξέρω τη μοίρα μου και τα σκυλιά
με πας στη ρίζα σου να με σκεπάσεις
μ' άδικα χώματα, μ' άλλη θηλειά.

Πληροφορίες

Το 1976 ο Κώστας Χατζής μελοποίησε εκ νέου το ποίημα, στο «ΡΕΣΙΤΑΛ». Εκεί, εκτός από μερικές μικροαλλαγές στο στίχο, βρίσκουμε το ποίημα "κομμένο" σε δύο μέρη: Τις δύο πρώτες στροφές με τίτλο «Κάτω απ' το σύννεφο» τη δε τρίτη, μαζί με την τέταρτη, που δεν ακούγεται στην απόδοση της Πόπης Αστεριάδη, με τίτλο «Άκουσε ύπνε μου».

Χρόνια αργότερα, ο Μαρκόπουλος μελοποίησε εκ νέου το ποίημα στον δίσκο «ΤΟΥ ΣΙΔΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ», με τίτλο «Κάτω απ' το σύννεφο» και ερμηνεία της Μοσχολιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου