Τετάρτη 23 Μαΐου 2018

Βρέχει φωτιά στη στράτα μου

Σύνθεση:Μίμης Πλέσσας
Στίχοι:Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ερμηνεία:Στράτος Διονυσίου
Δίσκος:Δίσκος 45στρ
Κυκλοφορία:1970

Στίχοι

Βρέχει φωτιά στη στράτα μου
φωτιά που μ' έχει κάψει
για τα φτωχά τα νιάτα μου
κανένας δεν θα κλάψει.

Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει
σβήνει το καντήλι μου
κι η ψυχή, κι η ψυχή σαν χελιδόνι
φεύγει απ' τα χείλη μου.

Κύμα πικρό στην πλώρη μου
και τα πανιά σκισμένα
ούτε ο αδερφός αγόρι μου
δε νοιάστηκε για σένα.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Το τραγούδι γράφτηκε για την ταινία του Νίκου Φώσκολου «Ορατότης μηδέν», που προβλήθηκε το 1970. Αυτή η ηχογράφηση κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά σε μικρό δίσκο, ενώ υπάρχει και στο soundtrack της ταινίας, που κυκλοφόρησε το 1990.

Το τραγούδι ηχογραφήθηκε εκ νέου, για τον μεγάλο δίσκο του Διονυσίου, που αναφέρεται στις επανεκτελέσεις. Σ' αυτή την εκτέλεση, πριν το δεύτερο κουπλέ έχει προστεθεί μια ορχηστρική γέφυρα, που αυξάνει τη διάρκεια του τραγουδιού κατά 10 περίπου δευτερόλεπτα.

Και μια άχρηστη λεπτομέρεια: Στην πρώτη ερμηνεία, στον μικρό δίσκο, ο Διονυσίου "τρώει" λίγο το "ρ" στον πρώτο στίχο, με αποτέλεσμα να ακούγεται περίπου "βρέχει φωτιά στη στάτα μου".

Η επανεκτέλεση του Αρμπετίνου, την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45στρ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου