Πέμπτη 16 Αυγούστου 2018

Η Μάγια

Σύνθεση:Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι:Οδυσσέας Ελύτης
Ερμηνεία:Ντόρα Γιαννακοπούλου
Δίσκος:ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Κυκλοφορία:1963

Στίχοι

Η Πούλια πο 'χει εφτά παιδιά
μέσ' απ' τους ουρανούς περνά.
Κάποτε λίγο σταματά
στο φτωχικό μου και κοιτά.

– Γεια σας τι κάνετε; Καλά;
– Καλά. Πώς είναι τα παιδιά;
– Τι να σας πω, εκεί ψηλά
τα τρώει τ' αγιάζι κι η ερημιά.

– Γι' αυτό πικραίνεσαι κυρά,
δε μου τα στέλνεις εδωνά;
– Ευχαριστώ, μα είναι πολλά
θα σου τη φάνε τη σοδειά.

– Δώσε μου καν την πιο μικρή
τη Μάγια την αστραφτερή.
– Πάρ' την κι έχε λοιπόν στο νου
πως θα 'σαι ο άντρας τ' ουρανού,
είπε, και πριν βγάλω μιλιά
μου την καρφώνει στα μαλλιά.

Λάμπουνε γύρω τα βουνά,
τα χέρια μου βγάνουν φωτιά
κι η Πούλια πο 'χει εφτά παιδιά
φεύγει και μ' αποχαιρετά.

____________________________

Πούλια: Το αστρικό σμήνος Πλειάδες που αποτελείται από 3.000 περίπου αστέρια. Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία οι Πλειάδες ήταν κόρες του Γίγαντα Άτλαντα και της Ωκεανίδας Πλειόνης, και τα ονόματά τους έχουν δοθεί στα 6 από τα 7-8 αστέρια του σμήνους που είναι ορατά δια γυμνού οφθαλμού: Ταϋγέτη, Κελαινώ, Ηλέκτρα, Αστερόπη, Μερόπη και Μαία (η Μάγια του Ελύτη).

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Η επανεκτέλεση της Μπιρμπίλη κυκλοφόρησε ταυτόχρονα και σε δίσκο 45στρ.

Στις επανεκτελέσεις στο πρώτο κουπλέ λένε "στο φτωχικό μου και χτυπά" και στο προτελευταίο "– Πάρ' την λοιπόν κι έχε στο νου".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου