Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Σύνθεση:Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι:Οδυσσέας Ελύτης
Ερμηνεία:Ντόρα Γιαννακοπούλου
Κυκλοφορία:1963
Ετικέτα:His Master's Voice GCLP 9 (LP)
Εγγραφές
Πηγή: Προσωπικά
Πληροφορίες

Οι «Λιποτάκτες» είναι ανεξάρτητος κύκλος τραγουδιών, που είχε κυκλοφορήσει το 1960. Εδώ προστέθηκε μάλλον λόγω... διαθέσιμου χώρου και δεν αναφέρεται παρά μόνο στο οπισθόφυλλο του δίσκου. Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους του Γιάννη Θεοδωράκη και τα ερμηνεύει ο Μίκης. Περισσότερα εδώ.

Από τις σημειώσεις του Μίκη Θεοδωράκη για τις «Μικρές Κυκλάδες»[1]: «Ένα πρωινό, αρχές του 1963, ο Οδυσσέας Ελύτης μου τηλεφώνησε και μου είπε ότι θέλει να 'ρθει σπίτι μου, στη Νέα Σμύρνη. Ήταν μια ωραία ανοιξιάτικη μέρα, ήρθε κατά το μεσημεράκι και μου έδωσε επτά ποιήματα[2] (το 7 ήταν ο ιερός αριθμός του Ελύτη). "Νομίζω", μου είπε, "ότι ταιριάζουν στο ύφος σου"... Όταν τέλειωσα τη σύνθεση, τον κάλεσα, ήρθε στο σπίτι μου, τα άκουσε, ευχαριστήθηκε πολύ και μαζί αποφασίσαμε να τα εμπιστευθούμε στη Ντόρα Γιαννακοπούλου, η οποία την εποχή εκείνη θριάμβευε στην Αθήνα. Είχε μια υπόγεια μπουάτ στην Πλάκα (σ.σ. μπουάτ «Συμπόσιο») που ήταν κάθε βράδυ κατάμεστη από τη νεολαία».

Με βάση αυτή τη σημείωση του Θεοδωράκη έχω βάλει έτος κυκλοφορίας του δίσκου το 1963. Άλλες πηγές[3] αναφέρουν το 1962, ενώ η «Ελληνική Δισκογραφία» του Δραγουμάνου το 1966.

____________________________

[1] mikistheodorakis.gr: Μικρές Κυκλάδες

[2] Αργότερα ο Οδ. Ελύτης τα συμπεριέλαβε (εκτός του «Ο κήπος έμπαινε στη θάλασσα») στην ποιητική συλλογή «Τα ρω του έρωτα», που εκδόθηκε το 1972.

[3] βλ. π.χ. discogs.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου