Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018

Θρήνος

Σύνθεση:παραδοσιακό
Στίχοι:Βιτσέντζος Κορνάρος
Ερμηνεία:Τάνια Τσανακλίδου
Δίσκος:ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ
Κυκλοφορία:1976

Στίχοι

985 Ρωτόκριτε, ίντα θέλω μπλιό τη ζήση να μακραίνω,
986 ποια ολπίδα μπλιο μου 'πόμεινε και θέλω ν' ανιμένω;
987 Δίχως σού πώς είν' μπορετό στον κόσμο μπλιό να ζήσω.
988 Ανάθεμα στο ριζικό σ' τ' αφύλαγεν οπίσω!

989 Με τη ζωή σου είχα ζωή και με το φως σου 'θώρου,
990 τα πάθη μου θυμώντας σου επέρνου σαν εμπόρου.
995 Αρνήθηκα τα πλούτη μου, τον κύρη και τη μάνα,
996 ποτέ δεν εβαρέθηκα τα πάθη που μου 'κάμαν.

997 Θυμώντας σου Ρωτόκριτε πως μου 'σουν νοικοκύρης,
998 εγίνον σου και μάνα μου, εγίνον σου και κύρης.
1003 Για σένα ενεστέναζα, για σένα είχα πόνους,
1004 για σένα βασανίζομαι σήμερα πέντε χρόνους.

Πληροφορίες

Η αρίθμηση δείχνει ποιοι στίχοι μελοποιήθηκαν και είναι με βάση τον «Ερωτόκριτο» του 1996, από τις εκδόσεις ΠΑΠΥΡΟΣ. Εκεί το ποίημα είναι χωρισμένο σε 5 μέρη και κάθε μέρος είναι αριθμημένο με αυτοτελή αρίθμηση. (Το συγκεκριμένο απόσπασμα είναι από το 5ο μέρος.) Η ορθογραφία είναι κι αυτή από την ίδια έκδοση του «Ερωτόκριτου», αλλά στις εκφραστικές διαφορές ακολουθώ την απόδοση των καλλιτεχνών, παρά το έντυπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου