Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

Μάννα μου μάννα

Σύνθεση:Χριστόδουλος Χάλαρης
Στίχοι:Νίκος Γκάτσος
Ερμηνεία:Χρύσανθος
Δίσκος:Δίσκος 45στρ
Κυκλοφορία:1974

Στίχοι

Μάννα μου μάννα
στο δρόμο μου σπείρανε
πέτρα κι αψιθιά.
Μάννα μου μάννα
τα νιάτα μου γείρανε
κάτω απ' τα σπαθιά.

Ουρανέ μου στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο,
να φυτρώσει λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ' αέρινο.

Μάννα μου μάννα
την άνοιξη φέρε μου
πάνω στο σταυρό.
Μάννα μου μάννα
ηλιόλουστη μέρα μου
πότε θα σε βρω.

Ουρανέ μου διώχ' τη συννεφιά
να περάσω τα σύνορα
κι ένα βράδυ πάνω στα βουνά
να χτυπήσω τα σήμαντρα.

Μάννα μου μάννα
στα χέρια μου σήμερα
καίνε τα καρφιά.

Ουρανέ μου στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο,
να φυτρώσει λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ' αέρινο.

Μάννα μου μάννα
τον ήλιο σου φέρε μου
πάνω στο σταυρό.

____________________________

αψιθιά: (artemisia absinthium). Πολυετές αρωματικό φυτό και βοτάνι, που απαντάται σε άγονους και βραχώδεις τόπους.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Την επόμενη χρονιά συμπεριλήφθηκε και στον κύκλο τραγουδιών «ΔΡΟΣΟΥΛΙΤΕΣ».

Το τραγούδι βασίζεται στη μελωδία του ύμνου της Μεγ. Παρασκευής «Wa habibi», που ακούγεται στον Λίβανο. Με την ίδια μελωδία, το 1982 η Αλεξίου ηχογράφησε το τραγούδι «Καληνύχτα» με δικούς της στίχους, ενώ λίγα χρόνια μετά ερμήνευσε το τραγούδι με τους αραβικούς στίχους, στον δίσκο της «Η ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΕ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου