Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018

Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα

(Απόψε σκανταλιάρα μου)

Σύνθεση:Χρήστος Κολοκοτρώνης
Στίχοι:Μέλπω Κολοκοτρώνη
Ερμηνεία:Στέλιος Καζαντζίδης
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1953

Στίχοι

Απόψε σκανταλιάρα μου
σε βλέπω στο ντουζένι.
Mανίτσα μου να σε χαρώ,
έχεις κανα καλό σκοπό
και μού 'ρθες στολισμένη;

Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα
δεν υπάρχει στην Αθήνα.
Δεν υπάρχει στην Αθήνα
τέτοια κούκλα και τσαχπίνα.

Χαμήλωσέ τα, κούκλα μου,
τα μάτια σου λιγάκι
γιατί 'ναι παιχνιδιάρικα,
τρελά και σκανταλιάρικα
και μπαίνω στο μεράκι.

Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα
δεν υπάρχει στην Αθήνα.
Δεν υπάρχει στην Αθήνα
τέτοια κούκλα και τσαχπίνα.

Πού θες να πάμε κούκλα μου
για να σ' ευχαριστήσω;
Μαζί σου ξημερώνομαι
και όπου θες το στρώνουμε
φτάνει να σε γλεντήσω.

Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα
δεν υπάρχει στην Αθήνα.
Δεν υπάρχει στην Αθήνα
τέτοια κούκλα και τσαχπίνα.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Οι ηχογραφήσεις του Καζαντζίδη και του Τζιμ Αποστόλου επανεκδόθηκαν αργότερα και σε δίσκους 45στρ.

Στον δίσκο της Σωτηρίας Μπέλλου το τραγούδι έχει τίτλο «Σκανταλιάρα μου» και η στιχουργός αναφέρεται ως Μερόπη Κολοκοτρώνη.

Σχετικά με τους συντελεστές υπάρχει γενικά μια ασάφεια. Π.χ. η εγκυκλοπαίδεια του National Geographic, αλλού[1] αναφέρει ως στιχουργό τον Χρ. Κολοκοτρώνη κι αλλού[2] τον Ι. Διαμαντόπουλο, που τον αναφέρει και ο δίσκος του Ζακυνθινάκη. Από την άλλη, ο «Οδηγός Ελληνικής Δισκογραφίας» του Δραγουμάνου (ψηφιακή έκδοση 2017), λέει ως συνθέτη τον Γερ. Κλουβάτο και στιχουργό τον Χρ. Κολοκοτρώνη.

Στον δίσκο του Νικολαΐδη το τραγούδι έχει τίτλο «Απόψε σκανταλιάρα μου», αν και στην ερμηνεία ο τραγουδιστής λέει "απόψε σκανταλιάρικο". Έχει αλλάξει επίσης και το ρεφρέν (ακούγεται και σε άλλες επανεκτελέσεις):

Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα
δεν υπάρχει στην Αθήνα.
Δεν υπάρχει στον Περαία
τέτοια κούκλα και ωραία.

____________________________

[1] «ΛΑΪΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ - Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ», εκδ. National Geographic, 2010, τομ. 1: σελ. 54 & σελ. 112

[2] όπ. παραπ., τομ. 1: σελ. 105 & παραρτ. 1: σελ. 52

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου