Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019

Νανούρισμα

(Κοιμήσου αγγελούδι μου)

Σύνθεση:Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι:Κώστας Βίρβος
Ερμηνεία:Γιώτα Λύδια
Δίσκος:ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ
Κυκλοφορία:1962

Στίχοι

Κοιμήσου αγγελούδι μου,
παιδί μου νάνι νάνι
να μεγαλώσεις γρήγορα,
σαν τ' αψηλό πλατάνι.
Να γίνεις άντρας στο κορμί και στο μυαλό
για να 'σαι πάντα μες στο δρόμο τον καλό.

Κοιμήσου αγγελούδι μου
γλυκά με το τραγούδι μου.

Κοιμήσου περιστέρι μου
να γίνεις σαν ατσάλι,
να γίνει κι η καρδούλα σου
σαν του Χριστού μεγάλη
για να μην πεις μες στη ζωή σου "δεν μπορώ"
κι αν πρέπει ακόμα να σηκώσεις και σταυρό.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Τραγούδι από το θεατρικό έργο «Το τραγούδι του νεκρού αδελφού» που ανέβηκε στο θέατρο «Καλουτά», από το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη, σε σκηνοθεσία Πέλου Κατσέλη. Το τραγούδι ηχογραφήθηκε στις 19 Οκτωβρίου 1961 και εκτός από τον δίσκο με τα τραγούδια της παράστασης κυκλοφόρησε ταυτόχρονα και σε δίσκο 45στρ.

Σχετικά με την πρώτη εκτέλεση υπάρχει μια ασάφεια, γιατί το τραγούδι ηχογραφήθηκε και με τη Γιώτα Λύδια και με τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη, που το ερμήνευε και στην παράσταση. Οι ηχογραφήσεις τους δε, κυκλοφόρησαν σε δίσκους με τον ίδιο κωδικό, πιθανόν ταυτόχρονα κι έτσι δεν έχω σίγουρο ποιος από τους δύο είναι πρώτος: Αυτός με την ερμηνεία της Λύδια ή με την ερμηνεία της Μπεμπεδέλη. Γι' αυτό στις επανεκτελέσεις έχω τον ίδιο τίτλο δίσκου, αλλά με ερμηνεύτρια τη Μπεμπεδέλη. (Υπ' όψιν ότι υπάρχουν και άλλες κυκλοφορίες του τραγουδιού, που ο μεν δίσκος λέει ότι είναι με τη Μπεμπεδέλη, μέσα όμως είναι η φωνή της Λύδια!)

Η Σούλα Μπιρμπίλη στο πρώτο κουπλέ λέει "και να 'σαι πάντα μες στο δρόμο τον σωστό".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου