Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

Τίγκυ τίγκυ

(Μου σπάσανε τον μπαγλαμά)

Σύνθεση:Απόστολος Καλδάρας
Στίχοι:Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Ερμηνεία:Γρηγόρης Μπιθικώτσης - Απόστολος Καλδάρας - Καίτη Γλέρη
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1960

Στίχοι

Μου σπάσανε τον μπαγλαμά
κάτι παλιόμαγκες εψές αργά.
Τον σπάσανε και φύγανε,
τα τέλια μ' απομείνανε.

Τίγκι τίγκι, τίγκι τίγκι μου 'διωχνε τον πόνο,
τίγκι τίγκι και κυλούσε η παλιοζωή.

Τον είχα σαν μικρό παιδί
και βασιλιά μες στο τσαρδί.
Αυτός μαζί μου πόναγε,
αυτός με καταλάβαινε.

Τίγκι τίγκι, τίγκι τίγκι μου 'διωχνε τον πόνο,
τίγκι τίγκι και κυλούσε η παλιοζωή.

Με τις γλυκές του τις πενιές
μου γιάτρευε πολλές πληγές.
Τώρα στο έρμο μου τσαρδί,
αχ ποιος θα με παρηγορεί;

Τίγκι τίγκι, τίγκι τίγκι μου 'διωχνε τον πόνο,
τίγκι τίγκι και κυλούσε η παλιοζωή.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

«Τίγκυ τίγκυ» (και «Τίγκι τίγκι») είναι ο τίτλος στην πρώτη εκτέλεση. Σε νεότερες εκδόσεις και επανεκτελέσεις τον έχουν παραφράσει σε «Ντρίγκι ντρίγκι».

Η επανεκτέλεση του Γαβαλά την ίδια χρονιά συμπεριλήφθηκε και στον αμερικάνικο δίσκο «SONGS BY GAVALAS».

Στην επανεκτέλεση του Μητροπάνου ο δίσκος δεν αναφέρει τη Ρίτα Σακελλαρίου στη δεύτερη φωνή. Ελπίζω να μην κάνει λάθος το αυτί μου.

Όσο για την απόδοση στις επανεκτελέσεις που έχω ακούσει, μόνο ο Μαραγκόπουλος ακολουθεί την πρώτη εκτέλεση: Λέει και τα τρία κουπλέ, στο δεύτερο κουπλέ λέει "Αυτός μαζί μου πόναγε / αυτός με καταλάβαινε" και στο ρεφρέν λέει "τίγκι τίγκι". Οι υπόλοιποι ακολουθούν τον Γαβαλά που: Δεν λέει το τελευταίο κουπλέ, στο δεύτερο κουπλέ λέει "Αυτός με παρηγόραγε / αυτός με καταλάβαινε" και στο ρεφρέν λέει "ντρίγκι ντρίγκι". Επιπλέον ο Μητροπάνος στο πρώτο κουπλέ λέει "Το σκάσανε και φύγανε", ενώ ο Μαραγκόπουλος θεωρώ ότι κάνει λάθος στο τελευταίο κουπλέ που λέει "Τώρα στο έρμο μου τσαρδί / αυτός θα με παρηγορεί". Αυτός, ποιος; Ο σπασμένος μπαγλαμάς; Πώς θα τον παρηγορεί; Θα τον βλέπει και θα κλαίει; Μην τα ισοπεδώνουμε όλα στο όνομα του εκσυγχρονισμού!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου