Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019

Τα δυο σου χέρια πήρανε

(Τα δυο σου χέρια / Βεργούλες)

Σύνθεση:Μάρκος Βαμβακάρης
Στίχοι:Μάρκος Βαμβακάρης
Ερμηνεία:Μάρκος Βαμβακάρης - Απόστολος Χατζηχρήστος
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1939

Στίχοι

Τα δυο σου χέρια πήρανε
βεργούλες και με δείρανε.

Με κάψαν τα φρυδάκια σου
και τα γλυκά ματάκια σου.

Έλα μαζί μικρούλα μου
να γειάνεις την καρδούλα μου.

Παλάτια θα σου χτίσω εγώ
να σ' έχω μέσα Μαριγώ.

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Ακούστηκε στις ταινίες «Ταξίδι» (του Ντίνου Δημόπουλου, 1962) και «Ευδοκία» (του Αλέξη Δαμιανού, 1971).

Η πρώτη επανεκτέλεση του Μπιθικώτση ταυτόχρονα κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45στρ.

Σχετικά με τον τρόπο ερμηνείας του τραγουδιού, στην πρώτη εκτέλεση, σε κάθε κουπλέ λένε "κυκλικά" τους στίχους: Πρώτο - δεύτερο - δεύτερο - πρώτο. Στις επανεκτελέσεις, άλλοι ακολουθούν αυτόν τον τρόπο, άλλοι λένε τρεις φορές τον πρώτο στίχο κάθε κουπλέ και μία τον δεύτερο. Άλλες διαφορές που εντόπισα:

Ο Περπινιάδης έχει αφαιρέσει το 2ο κουπλέ και στη θέση του λέει το 4ο. Το ίδιο κάνει και ο Μπαρμπεράκης.

Η Λαμπράκη λέει ως δεύτερο κουπλέ «Τα δυο σου χέρια τα παχιά / με βάλανε στη γη βαθιά» και έχει αφαιρέσει το τέταρτο κουπλέ.

Ο Γιουλάκης κι ο Φακούδης στο τελευταίο κουπλέ λένε «να σ' έχω μέσα μόνο εγώ».

Ο Μπιθικώτσης έχει κρατήσει τους στίχους μόνο από το πρώτο κουπλέ. Μάλιστα, επειδή έχει διασκευάσει και τη μουσική, στον μικρό δίσκο φαίνεται ως μοναδικός συνθέτης/στιχουργός, χωρίς αναφορά στον Βαμβακάρη. Η δική του απόδοση (την ακολουθεί εν πολλοίς και στην επανεκτέλεση του 1968, όπου τη μουσική έχει διασκευάσει ο Ξαρχάκος):

Τα δυο σου χέρια πήρανε
βεργούλες και με δείρανε
και τη χαρά μου πήρανε.

Τα χέρια σου με κάψανε
που άλλλον αγκαλιάσανε
και δε με λογαριάσανε.

Μ' αυτά τα χέρια σου τα δυο
σκάψε τη γη βαθιά να μπω
να μη σε βλέπω και πονώ.

Τους ίδιους στίχους λέει κι ο Χατζηδιάκος (Αθηναϊκή κομπανία).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου