Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Οι γλάροι

Σύνθεση:Νίκος Μεϊμάρης
Στίχοι:Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Ερμηνεία:Πάνος Γαβαλάς - Βούλα Γκίκα
Δίσκος:Δίσκος 78στρ
Κυκλοφορία:1959

Στίχοι

Ξεκινάμε, πάμε μακριά
σ' άλλες χώρες, σ' άγνωστα νερά.
Στο μουράγιο μένεις μόνη εσύ
πάντα ο νους μου θα 'ναι στο νησί.

Τώρα το πλοίο έχει σαλπάρει
κι από τα μάτια σβήνει η στεριά,
μες στα κατάρτια πετούνε οι γλάροι
κι εγώ σου λέω "έχε γεια".

Γύρω γύρω η θάλασσα γυαλί,
μα η σκέψις μου έγινε θολή.
Λάμπει ο ήλιος τώρα από ψηλά
στο μυαλό μου έρχονται πολλά.

Τώρα το πλοίο έχει σαλπάρει
κι από τα μάτια σβήνει η στεριά,
μες στα κατάρτια πετούνε οι γλάροι
κι εγώ σου λέω "έχε γεια".

Πέλαγος θα σκίσω μακρινό,
θάλασσα θα βλέπω κι ουρανό.
Μα η συντροφιά μου θα 'σαι συ,
πάντα ο νους μου θα 'ναι στο νησί.

Τώρα το πλοίο έχει σαλπάρει
κι από τα μάτια σβήνει η στεριά,
μες στα κατάρτια πετούνε οι γλάροι
κι εγώ σου λέω "έχε γεια".

Επανεκτελέσεις

Πληροφορίες

Στις επανεκτελέσεις, ο δίσκος του '98 έχει αμερικανικές ηχογραφήσεις της δεκαετίας του '60.

Ο Βοσκόπουλος στο πρώτο κουπλέ λέει "σ' άλλους τόπους, σ' άγνωστα νερά". Κάπου έχω δεί επίσης τον ίδιο στίχο ως "σ' άλλα μέρη σ' άγνωστα νερά", μαζί με την αλλαγή στο δεύτερο κουπλέ "μα η σκέψη μου έμεινε θολή". Πιθανόν από ηχογράφηση κάποιας ζωντανής επανεκτέλεσης, με τις οποίες δεν πολυ-ασχολούμαι.

Την εισαγωγή της πρώτης εκτέλεσης χρησιμοποιούσε η Odeon - Parlophone ως μουσική έναρξης των ραδιοφωνικών εκπομπών της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου