Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017

Στον κατηφένιο οντά

(Τσακπίν κατηφές μανές)

Σύνθεση:παραδοσιακό
Στίχοι:παραδοσιακό
Ερμηνεία:Αντώνης Διαμαντίδης
Δίσκος:78στρ
Κυκλοφορία:1928

Στίχοι

Στον κατηφεδένιο οντά
θέλω νά 'ρθω μια βραδιά
να σου πω τα πάθη μου
να με κλαις,
άιντε να με κλαις αγάπη μου
τσαχπίν.

Μια τσαχπίνα μερακλού
μου έχει πάρει αυτή τον νου,
με μια τρυφερή ματιά
μου 'χει κάψει,
αμάν μου 'χει κάψει την καρδιά
τσαχπίν.

Έλα 'δώ τσαχπίνα μου
ξέρεις πόσο σ' αγαπώ
μη μου κάνεις πείσματα
γιατί φως μου,
άιντε γιατί φως μου θα χαθώ
τσαχπίν.

Πληροφορίες

Παραδοσιακό της Πόλης, μάλλον σε πρώτη εκτέλεση από τον Hafiz Burhan (Burhan Sesyilmaz) το 1926 ή 1927 και με τίτλο «Kadifeden Kesesi» (Το κατηφένιο σου πανωφόρι). Άλλες παραλλαγές που έχουν το ίδιο μουσικό θέμα, με μικρότερες ή μεγαλύτερες αλλαγές στο στίχο:

1929. Μαρίκα Φραντζεσκοπούλου, Κατηφέ
1930. Δημήτρης Ατραΐδης, Το κατηφένιο σου μαντό
1931. Ρόζα Εσκενάζυ, Κατηφές
1969. Βούλα Πάλλα, Τσαχπίν
1974. Άννα Καραμπεσίνη & Έφη Σαρρή_2, Η Γιόλλα
1983. Γιασεμή Κανταρτζόγλου, Κατηφές
1994. Ρόζα Εσκενάζυ, Στον κατηφένιο σου οντά
1996. Γιώτα Βέη, Κατηφές
1996. Σοφία Κολλητήρη, Ο κατηφές
2003. Σάκης Πιπίδης, Στον κατηφένιο σου οντά
2009. Κώστας Σκαφίδας, Στον κατηφένιο σου οντά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου