Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019

Στον κατηφένιο σου οντά

Σύνθεση:παραδοσιακό
Στίχοι:παραδοσιακό
Ερμηνεία:Ρόζα Εσκενάζυ
Δίσκος:ΣΜΥΡΝΕΪΚΑ - ΣΠΑΝΙΕΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ
Κυκλοφορία:1994

Στίχοι

Στον κατηφένιο σου οντά
αχ θέλω νά 'ρθω μια βραδιά
να σου πω τα πάθη μου
να με κλαις,
αχ να με κλαις αγάπη μου,
γεια σου.

Δε μου λες εχτές το βράδυ
ο θυμός μου τι ήτανε;
Δυο σου φίλοι μ' ανταμώσαν
και για σένα,
αχ και για σένα μου 'πανε,
γεια σου!

Τα ωραία σου τα μάτια
στον καθρέφτη μην τα ιδείς
γιατί μόνη σου αγαπιέσαι
και εμένα,
αχ και εμένα λησμονείς,
γεια σου.

Πληροφορίες

Παραδοσιακό της Πόλης, μάλλον σε πρώτη εκτέλεση από τον Hafiz Burhan (Burhan Sesyilmaz) το 1926 ή 1927 και με τίτλο «Kadifeden Kesesi» (Το κατηφένιο σου πανωφόρι). To 1928 το ηχογράφησε ο Αντώνης Διαμαντίδης με τίτλο «Στον κατηφένιο οντά», ενώ με το ίδιο μουσικό θέμα και μικρότερες ή μεγαλύτερες αλλαγές στο στίχο υπάρχουν διάφορες παραλλαγές. Μερικές από αυτές:

1929. Μαρίκα Φραντζεσκοπούλου, Κατηφέ
1930. Δημήτρης Ατραΐδης, Το κατηφένιο σου μαντό
1931. Ρόζα Εσκενάζυ, Κατηφές
1969. Βούλα Πάλλα, Τσαχπίν
1974. Άννα Καραμπεσίνη & Έφη Σαρρή_2, Η Γιόλλα
1983. Γιασεμή Κανταρτζόγλου, Κατηφές
1996. Γιώτα Βέη, Κατηφές
1996. Σοφία Κολλητήρη, Ο κατηφές
2003. Σάκης Πιπίδης, Στον κατηφένιο σου οντά
2009. Κώστας Σκαφίδας, Στον κατηφένιο σου οντά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου