Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019

Στον κατηφένιο σου οντά

Σύνθεση:παραδοσιακό
Στίχοι:παραδοσιακό
Ερμηνεία:Σάκης Πιπίδης
Δίσκος:Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗ
Κυκλοφορία:2003

Στίχοι

Στον κατηφένιο σου οντά
αμάν θέλω νά 'ρθω μια βραδιά
να σου πω τα πάθη μου
άιντε να με κλαις,
άιντε να με κλαις αγάπη μου
μ' έκαψες.

Tα ωραία σου τα μάτια
στον καθρέφτη μην τα δεις
γιατί μόνη σου αγαπιέσαι
αγαπιέσαι
άιντε και εμένα λησμονείς
μ' έκαψες.

Μαύρα μάτια έχεις φως μου
μαύρα είναι σαν ελιά
κι όποιον θα γλυκοκοιτάξεις
άιντε τον κοιτάξεις
αμάν χάρο δεν φοβάται πια
μ' έκαψες.

Στέκομαι και σε κοιτάζω
απ' τα νύχια ως την κορφή
και κουσούρι δε σου βρίσκω
αμάν δε σου βρίσκω,
άιντε στο ωραίο σου κορμί
αγάπη μου.

Της αγάπης το βοτάνι
πού θα πάω να το βρω
να μου γιάνει την καρδιά μου
αχ την καρδιά μου,
άιντε αφού πια δε νταγιαντώ
μ' έκαψες.

Πληροφορίες

Παραδοσιακό της Πόλης, μάλλον σε πρώτη εκτέλεση από τον Hafiz Burhan (Burhan Sesyilmaz) το 1926 ή 1927 και με τίτλο «Kadifeden Kesesi» (Το κατηφένιο σου πανωφόρι). To 1928 το ηχογράφησε ο Αντώνης Διαμαντίδης με τίτλο «Στον κατηφένιο οντά», ενώ με το ίδιο μουσικό θέμα και μικρότερες ή μεγαλύτερες αλλαγές στο στίχο υπάρχουν διάφορες παραλλαγές. Μερικές από αυτές:

1929. Μαρίκα Φραντζεσκοπούλου, Κατηφέ
1930. Δημήτρης Ατραΐδης, Το κατηφένιο σου μαντό
1931. Ρόζα Εσκενάζυ, Κατηφές
1969. Βούλα Πάλλα, Τσαχπίν
1974. Άννα Καραμπεσίνη & Έφη Σαρρή_2, Η Γιόλλα
1983. Γιασεμή Κανταρτζόγλου, Κατηφές
1994. Ρόζα Εσκενάζυ, Στον κατηφένιο σου οντά
1996. Γιώτα Βέη, Κατηφές
1996. Σοφία Κολλητήρη, Ο κατηφές
2009. Κώστας Σκαφίδας, Στον κατηφένιο σου οντά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου